Rozkład dnia
Ramowy rozkład dnia w Przedszkolu Miejskim nr 34 w Łodzi
600-830
– schodzenie się dzieci w klasie;
– różnorodne zabawy wynikające z indywidualnej potrzeby aktywności;
– wspieranie i wzbogacanie indywidualnych zainteresowań dzieci;
– zabawy integrujące grupę;
– zabawy ruchowe organizowane przez nauczycielkę;
830-900
– czynności higieniczne i samoobsługowe;
– przygotowanie do śniadania;
– śniadanie;
800-1300
– zajęcia obowiązkowe prowadzone w ramach podstawy programowej zgodnie z ustalonym harmonogramem: język angielski w poszczególnych grupach, religia dla dzieci, których rodzice zadeklarowali chęć uczestnictwa;
900-1030
– zajęcia edukacyjne z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb dziecka;
– różnego typu zajęcia dydaktyczne, realizowane wg wybranego programu przedszkolnego;
– gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe;
– zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, dowolne;
– czynności opiekuńcze i organizacyjne grupach;
1045-1100
– przygotowanie do drugiego śniadania;
– drugie śniadanie;
1045-1330
– zabawy inspirowane przez dzieci wynikające z własnej aktywności, wspieranie samodzielnych działań dziecka;
– sprzyjanie spontanicznej zabawie w różnorodnych dziedzinach aktywności;
– oddziaływania nauczycielek wspierające i wzbogacające indywidualny rozwój dziecka;
– zabawy na powietrzu inspirowane przez dzieci i nauczycielki;
– obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze i porządkowe w ogrodzie przedszkolnym;
GRUPA I
1230– 1330
– słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek nagranych lub czytanych przez nauczycielkę;
GRUPA I, II, V
1045 – 1200 – zabawy na świeżym powietrzu: zabawy ruchowe, gry terenowe, zabawy swobodne
w ogrodzie przedszkolnym
GRUPA III, IV
1200 – 1330 – zabawy na świeżym powietrzu: zabawy ruchowe, gry terenowe, zabawy swobodne
w ogrodzie przedszkolnym
1330– 1415
– czynności higieniczne i samoobsługowe;
– przygotowanie do obiadu;
– obiad;
1300-1700
– zajęcia dodatkowe prowadzone przez instruktorów zgodnie z ustalonym harmonogramem: zajęcia z muzykoterapii i gimnastyki korekcyjnej;
1415-1700
– wspieranie i wzbogacanie indywidualnego rozwoju dzieck
– zabawy tematyczne, konstrukcyjne, badawcze, ruchowe, dowolne;
– prace porządkowe w kącikach tematycznych;
– rozchodzenie się dzieci;